25.02.2010

OVERFLOD OG MANGELVARE

Når man tømmer kjøkkenskap og skuffer for innhold får man iallefall oversikt på hva man eier og har. Hjelpes, jeg har alt for mange bokser.


Bokser av alle mulige slag. Bokser med reklame, søt tekst, polkadotter, roser og noen fiffige i plast. Rene overfloden av bokser som tar uendelig mye plass, og som tildels er umulig å plassere.


 Men eggeglass?! Jeg eier bare 2 eggeglass. 2 eggeglass dekorert med Beatrix Potter sin søte figur Peter Rabbit   Underlig, det er jo mye mer praktisk å samle på eggeglass enn bokser. Får sikkert minst 40 eggeglass inn i skapet i bytte med en boks. Og det finnes fantastisk mange fine eggeglass.

Det er bare det at eggeglass er sjeldent i bruk, og dermed ikke savnet her hos meg. Javisst koker jeg egg, men de havner som regel i en eggedeler og deretter på et lite serveringsfat.


Jeg vet at jeg har eid et lite eggeglass på stett som jeg alltid satt den første hvitveisen i. Den du vet, som er blitt plukket av barnehender, og som mangler stilk. Men det finner jeg ikke igjen.

 Lisbeth har nå bestemt seg for å lukke øynene for fine bokser i all fremskuelig fremtid, og heller være på utkikk etter fine eggeglass. Og det med god samvittighet, eggeglass er rett og slett mangelvare:)

26 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har många fina byttor, och dom två äggkoppar du har är jättesöta. Här äter vi ofta ägg till frukost, jättegott.
Ha det
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

joda, hadde en periode hvor jeg kjøpe mange flotte ubrukelige bokser men, så var jeg på TUPPERWARE party ;)) ordning & reda sier jeg bare.. har aldri hatt det så ryddig i skuffene som nå! men du så kjedelig!! ingen farger.. ingen fine mønster.. ja,ja man får det man ber om ..

send meg navn og adresse på
antikogbrocante@gmail.com
så skal du få noe av meg :o))

ha en herlig dag.. klem fra mæ

Datt sa...

Hehehe, jeg tenkte akkurat det samme når jeg vaska kjøkkenet i går! Jeg dro over en drøss med bokser jeg har her og der på kjøkkenbenken, og de fleste var helt tomme.. :P
De eggeglassene hadde et suuupersøtt motiv <3

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Eg har verken mange boksar eller eggeglass, so eg har ingen kjøpestopp på verken det eine eller det andre☺

Klem M ♥

Min stil sa...

He he... Men det er jo kjekt med bokser da.
:) Susanne

Anne (Moseplassen) sa...

Jeg har en greie for skåler jeg. Altså, boller som ikke er store. Feks falt jeg helt og komplett for de superfine med blomsterkrumelur nederst i innlegget :D sikle-sikle..

Boller er jo praktisk, kan brukes til det meste (både mat og ting og blomster og pynt og ...) også kan de ofte stables, ikke så dumt det heller ;)

Maria ( Idekroken ) sa...

Ååå så mange fine bokser du har! :) Skjønner godt at du har spart på dem ;)
Jeg har også noen, og skal bruke de på mitt nye hobbyrom.

Lykke til jakten på fine eggeglass. Det finnes jo mange nydelige , både nye og gamle.

Klem fra meg

Alettesiriane sa...

Ja er det ikkje artig!Eg som har alt mellom himmel og jord mangler teskjeier.Springer og vasker i fleng på de få som er.Dette har pågått i over 25 år!Tror det blir bare slik.Håper du får dine eggeglass.

Fru Luna sa...

Her var det mye fint!

Jeg ble tatt helt på sengen når jeg fant spam på hvert fjerde innlegg i dag. Fikk jo helt panikk og måtte som sagt gå nøye gjennom alle kommentarene som jeg har fått det siste året.

Tror de aller fleste er like uvitende som meg om dette problemet, før man faktisk får seg en aha opplevelse...

Kanskje NIB skulle skrevet litt om dette og advart blåøyde interiørbloggere.

Christinas låvebutikk sa...

Så herlig innlegg Lisbeth!
Ha ei go helg!!

Rosa sa...

hihi, du og Emmeline har vel noko til felles der, kanskje? med overflod av boksar, meinar eg. Syns både eggeglas og boksar var lekre, og saman med blomstrete GreenGate kan det jo berre ikkje bli feil!

Lukke til med jakta på det/dei perfekte eggeglas!

Simones Country Home sa...

Hehe ja eggeglass det brukes liksom ikke lengre det. Men Greengate har da mange fine eggeglass har jeg sett. ;o)

Klem Simone

Anne sa...

Hei hei!
Eg har alt for mange eggeglas og ingen boksar faktisk! Hihi, så må gjere omvendt som deg eg;)
Nydelege bilete.
Ha ei herleg helg!
Klem Anne:)

Jonna sa...

Pøh!
Bokser tar bare for mye plass hvis de er tomme!
Hvis det er noe i dem, tar de ikke mer plass enn det som er oppi ville gjort om det ikke var i boksen.
Det er ihvertfall min unnskyldning til å fortsette å kjøpe bokser.
Skulle gjene hatt en sånn good morning-boks, ihvertfall om den er stor nok til å romme en pose med havregryn- er sånne å få tak i?

Landcharm sa...

En nydelig bokssamling du har. Det kan være litt spennende å gå på eggeglassjakt, for de finnes utrolig mange ulike.
Når det gjelder krydderhylle med glasskuffer har jeg ikke det i butikken nå. Det er neste umulig å oppdrive de med glass i skuffene.
Ønsker en god helg!

Elzie sa...

Jo, nog kan man samla på sig saker alltid. Och fina burkar är ju alltid trevligt, men jag blir så trött på dom, när dom tar plats i skafferiet, så då åker dom ner i matkällaren, haha.

Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Som mine dager er sa...

Njaaaa ... er du nå så sikker på det?! Bokser har da så utrolig mange bruksområder - nettopp fordi de kan oppbevare alt mulig. Eggeglass derimot - kan brukes kun til egg!

Hi hi ... du finner nok ut av det. Må visst begynne å samle på eggeglass jeg også da. Har INGEN jeg! Men ser at de har mange fine fra Green Gate! Ups ...

God helg.

Klem fra Marit

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hihi, bokser har mange bruksområder, men hos meg er alle bokser tom.Ikke flink på det der...
Og det finnes grenser for mange bokser en behøver :)

Unknown sa...

Så fine ting du viser! De eggeglassene var superfine. Elsker Peter Rabbit... Ha en god helg! :)

liven sa...

Ja noen laster skal man ha Lisbeth!!
skjønne bokser da....og disse eggeglassene var så så søte også!!!
håper du får en fin vinterferie....meldingene er jo flotte......tenk å sette seg i solveggen :o)

Gunn-Hege sa...

Går det egentlig ann å få for mange bokser da?........

Fru Tankefull sa...

Men de to du har er til gjengjeld uberskjønne da! :-)
Trenger du fler se etter House Doctors sine i sølvplett. Helt nydelige, med vakkert mønster gravert inn.
Ha en fortsatt nydelig helg.
Klem, Susanne

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempeskjønne eggeglass du har :) Her i huset trengs det også eggeglass, men tenker på å lage nokre sjølv :) Om eg ikkje finne dei perfekte da :) Boksene dine er flotte! Ønsker deg ei god helg! Godklem

Garden Angel sa...

Jeg ELSKER bokser!!!!
Hehe....akkurat som deg, har jeg huset fult av dem:)) hihi
De green gate boksene dine var forresten skjønne!!!
Skjønne farger!
Men jeg må si at det var de skjønneste eggeglassene jeg har sett.
Herlig!
Min mann kan IKKE lese dette innlegget ditt...basta!
For da kommer han til å si at jeg har altfor mange av dem også;)
Og det har jeg IKKE.....tror jeg....fnis:)

Har akkurat bakt marsipankake, og skal snart i selskap til søsteren min som skal feire bursdag.
Det blir kos! Vi blogges;)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag og en herlig uke med bokser og eggeglass(",)

Kjeruben sa...

Skjønne bilder!
Men eggeglas er jo VANSKELIG å finne da....eller? Eg sleit i alle fall veldig til eg fann nokre søte i glas.
:o)

Monica sa...

ahh de eggeglassene var jo abre helskjønne!!:) Beatrix potter figurene er sååå søte. Ja nå kan du kjøpe eggeglass emd god samvittighet. Jeg er den eneste som bruker det her i huset, de andre skreller egget og spiser det slik, hihi... klem monica