27.08.2010

DON`T LOSE IT, LOCATE IT !

Nå har jeg kjøpt noe rart og småfjollete igjen, men du verden så gøy, og ikke minst smart. Grunnen til denne investeringen er lille, skrulla Penny. 

 Jo, for hva skjedde da ferien var slutt og vi skulle hjem fra Hardanger? Huset var vasket, bilen var pakket og klokken var 9 om morgenen - alt var på plass unntatt Penny. Vi endevendte huset, ropte, tigget og ba, men nei- sporløst forsvunnet.

Hele dagen gikk med til storstilt leteaksjon, og så klart ble vi etterhvert bekymret. Jeg så for meg plakater med bilde og dusør, kom på, og lo av denne helt fantastiske perlen, samtidig som jeg kjente klumpen i halsen vokse. 
Jeg satte min lit til at hun ville dukke opp etter mørkets frembrudd, hun er en liten sky primadonna, må vite. Livredd for ukjente lyder, og ikke særlig begeistret for naboens hund. Hun snek seg kun ut døren etter at hunden var tatt inn for kvelden, så det ante meg at hun ville dukke opp når hunden bysselallet fint i sengen sin:) 

 I det naboen skulle ta inn hunden (rett før midnatt), rev den seg løs, og satt avgårde opp i en hekk. Det neste jeg så var Penny som kom flygende. Jeg lover hun fløy!- ut av hekken. Takk og lov for det synet, vi fikk bekreftet at hun var i live. Stakkars, hun hadde lagt i hekken 2 M.E.T.E.R fra huset hele dagen, og ikke våget seg frem og forbi hunden. Madre mia! 
 Anyways, noen dager senere dukket det et fintflott bilde opp i strømmen min på Twitter. En vakker gråpus med en interessant brikke rundt halsen. Katten tilhørte Eirik Newth og jeg kjente antennene mine reise seg og vifte ivrig! For DET var jeg overbevist om, den brikken henger ikke rundt halsen på kattene Linus og Ada for ingenting. Så jeg spurte og fikk til svar at dette var en radiopeiler, type Loc8tor. Han hadde med andre ord full kontroll over kattene, noe ikke jeg hadde. Sånt noe kan jeg ikke leve med, kontrollfreak som jeg er. 

Jeg kjøpte radiopeiler sporenstreks! En brikke henger nå på Penny, og en på bilnøklene. Er en av delene forsvunnet er det biip, biip over hele linjen, radiopeileren hyler og blinker intenst jo nærmere "rømlingen" man kommer. 

 Om katten liker halsbånd med radiopeiler? Nope. Trøsten får være at hun kun behøver halsbånd noen dager i året. Dagene før vi skal reise bort, og dagene før vi skal reise hjem. Og aldri mer skal jeg lete etter nøklene mine, og skulle jeg ønske finne meg selv, så er det vel bare til å svelge en brikke:) Problem solved forever.

27 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, så genialt smart! :-) kanskje det var noe man burde anskaffe seg:-)

Wilhelmiina sa...

Absolutelly beautiful pictures :)

Tilonino sa...

Hei, det var jammen smart :)
Herlig pusekatt :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så stilig og nyttig..
Flotte bilete :-)

God helg!!

Alberte sa...

Elsker innlegget ditt! Så beroligende for pusemamma! Eirik Newth altså!
Klem, J

Datt sa...

Aaaaaw, Penny er så utrolig skjønn altså, herlig! <3

Hjemme hos meg sa...

Jammen hadde du en fin blogg :)

Solvei Skogås sa...

Åh, så genialt! Jeg ventet egentlig noe helt annet når jeg begynt å lese. Flink du er til å skrive! Skikkelig fengende!

Ha en fin helg!

MissMette sa...

Å så utrolig HERLIG skrevet, smilte og gliste her jeg satt :) Syns jeg ser for meg alt… Nydelige og flotte bilder av søte Penny... for en skjønn kattepus ♥ men kjempelurt med en slik radiopeiler! Ønsker deg en fortsatt fin helg, klem fra Mette

Blått til lyst sa...

Festlig historie, og sjarmerende bilder!
Og - jeg vet om mer enn én jeg gjerne skulle montert en slik brikke på. Slike medlemmer av husstanden som "bare skal" rett før viktige saker skjer i heimen. DA hadde det vært genialt å kunne pipe dem fram!
Uansett, det var nå godt dere fant igjen den kjære katten, og på bildene så det virkelig ut som om den VET den er elsket :-)

Jannicke sa...

Morsomt skrevet, selv om du sikkert ikke opplevde situasjonen morsom i det hele tatt.. katteleteaksjoner har vi her i nabolaget også.. og da spesielt etter nabokatten Paddy. Han har en tendens til å gjemme seg hvis det er arbeidsfolk som hamrer og dunker i området. Litt nevrotisk kan man si han er... sist fant vi han i vår kjekker, under en sofa - der lå han livredd med stooore øyne. Stakkers! Godt det endte bra, og suveren den dingsen du har skaffet!
God helg! Klem J.

toves sammensurium sa...

hahaha...den var genial!!!!!!!!!!!Og så morsomt skrevet:)))
Jeg burde anskaffe meg sånn brikke på en hel del ting og dyr.............
Godt var det ihvertfall du fant igjen den nydelige pusefrøkena di!!!!
Jeg har tre store hunder selv ,og når naboens fire kattunger begynner å nærme seg hagen vår får jeg litt panikk må jeg innrømme...ser for meg diverse blodige skjebner....selv om vi riktignok har to katter selv så er det ikke det samme og dermed er de små tassene veeeeeldig spennende så jeg håper de har vett å holde seg på utsiden!!!!!
God helg :)))

Anonym sa...

genialt!! jeg trenger en slik.. på meg selv!! og nøklene!!

godt snuppa kom til rette da, stakkars lita som satt forskremt i hekken..

Ha ei god helg.. klem

Stina sa...

For et fantastisk herlig innlegg! Jeg smiler godt for meg selv her jeg sitter. Har også en liten pus jeg er glad i, og kjente meg godt igjen i den paniske letinga.

Ha en flott lørdag!

designofluna sa...

Åh vilken gullig katt! Jag tänkte få passa på att meddela att jag har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

FlorasFrue sa...

Er det mulig!! Jeg MÅ ha :)Både til katt og til mannens nøkler!

Vi tok med oss katten vår hjem fra ferien hos mormor og morfar i sommer og fikk en telefon i bilen om vi hadde fått med feil katt?!! Nabojenta hadde sett noen stappe katten hennes inn i bilen og kjørt den bort...Hun var SÅÅÅ lei seg over det hun hadde sett!
Men jeg visste jo at jeg hadde rett katt og heldigvis dukket katten hennes opp senere på kvelden. Kanskje hun også skulle fått en kattepeiler?!

God helg!
K

Landcharm sa...

Fin fortelling med fine bilder. God helg!

miss marple sa...

hahaha..trur jeg ler meg ihjæl☺

nr14 sa...

Jøss, det der var smart. Trenger en sånn biiper til gubben:)

Herlige bilder av den katta pent parkert:)

Siw sa...

Hehehe, en kattepeiler, altså! :) Puser har jo for vane å gjøre akkurat som de vil, uansett hvilke planer matmor måtte ha. Smart sak! Klem :)

emblas-kanel sa...

Knakende godt innlegg! Fine bilder, jeg er så svak for pasteller og de koppene var bare kjempesøte. Så fint at pusen kom hjem igjen. Trenger en sånn dings til nøklene jeg også. :-))

Simones Country Home sa...

Hehe så smart da. Hadde det ikke vært for at Raptusen min er innekatt så hadde jeg også kjøpt den tvært! ;o)

Klem Simone ;o)

Elzie sa...

Vad skönt att det finns hjälpmedel när kissarna försvinner.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

T:o)ve sa...

Hehe, helt herlig!
Godt pusen kom seg velberget med hjem fra ferie :)
Har med jevne mellomrom lyst til å henge på slike peilere på ungene jeg............ ;)
Ha en videre strålende uke!

solstrands sa...

Nydlige bilder!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nå lo jeg godt. Kjente meg igjen når vi fortvilet skal nå ferjen i siste øyeblikk (alltid!) og så er katten borte.... Radiopeiler var en kjempe-ide!

Før jeg fikk blogg selv(i mnd.skiftet juli/august. var jeg titt og ofte innom din blogg. Først fant jeg Trines hus og hage, og via henne fant jeg din.

Like imponert hver gang jeg gikk inn. Broderer monogrammer selv og var helt fasinert over dine.

Nå er det på tide at jeg legger meg til som følger hvis det er
ok:-)

Med vennlig hilsen Hjørdis på Nord-Hidle

Yvonne sa...

flott kanne:) jeg har faktisk en blomsterpotte i like farger med roser på:) som ligner ett melkespann:)