02.08.2010

LAID-BACK LIVING

Når solen går ned i vest, arbeider den late best!  Ja, her er det ikke mye action om dagene, veldig bedagelig og behagelig! Jeg er fryktelig opptatt med å gjøre ingenting. Står opp når jeg våkner, legger meg når jeg er trøtt, spiser når jeg er sulten,  klokken er måkt vegg i mellom, jeg aner ikke om det er søndag eller mandag, men tror vi har entret august. Det er det som er feriemodus, eller? 

 Som dere ser har jeg hengt meg selv på klessnoren denne gangen, i hvertfall hengekøyen:) Nydelig quilt fra Indiska og et gammelt dobbelt putevar holder meg med selskap. Før i tiden brukte ektefolk samme pute og dyne, forstå det den som kan. Jeg vil ha min egen pute og dyne, takk! Men altså, i en hengekøye er disse doble hodeputene praktisk, de holder seg på plass. 

 Bruker man 2 vanlige puter spretter de til hver sin kant, det blir regelrett en hersens putekamp! Hodet kommer i skuddlinjen og ender mellom barken og veden - ikke behagelig. Anyways, putetrekket er et vakkert håndarbeid, med innfelt håndheklet blonde i ene enden. 

 Penny tar ikke ferie, hun er på konstant fluejakt. Eplene tar heller ikke ferie, de er blitt ganske så store og fått en kledelig rødfarge. 

 Stikkelsbærene er modne, så også blåbærene. Jeg skal nok få høstet, men i morgen- i morgen. So long!

21 kommentarer:

Hulda sa...

Mmmm, dette så deilig ut! :) Flott det teppet fra Indiska. Nydelige farger og mønster. Likte så godt sommerfuglene på det. Kos deg i ferien! (her starta vi på jobb i dag, men klager ikke etter 6 uker ferie..)

MissMette sa...

Ja, enig her! - slik skal det være :)
Herlig hengekøye og nydelig teppe ♥ sommerlig og deilig… og søte Penny ♥ alltid kos å se bilder av henne. Ønsker deg en fortsatt deilig ferie, klem fra Mette

Lappeline ♥ sa...

Deilige dager er godt å ha...har vel det på samme måte også.Det er ikke så veldig fristene å bli ferdig med ferie nei.
Det er viktig å NYTE TIDEN.

Ha en flott kveld Lisbeth

Audhild sa...

Oi, dette så herlig ut du:)
Har ferie jeg og men dog litt travlere enn din, med to søte små på 3år og 1mnd:) hehe

Nyt resten av ferien:)

Simple Home sa...

What a sweet place to rest and relax. I love these photos.
Blessings,
Marcia

Jannickes Hjemmekos sa...

Herlige bilder og flott innlegg, Lisbeth. Fortsatt god sommer. Klem

Garden Angel sa...

Herlig!!!!
Akkurat sånn det skal værra;)
Vi har det sånn her også!

Nydelig det teppet du!
Nesten så jeg får lyst til å løpe og kjøpe...hihi

Får prøve å holde meg i sjakk!

Du får nyte livet og sommeren videre, så blogges vi nok snart igjen!
Har kost meg og lest bloggen din i hele sommer;) Den er jo bare toppen!
God klem fra meg(",)

Refleksjon på livsvegen sa...

Fekk lyst å legge meg rett ned i den hengekøya der ;-)

Tilonino sa...

Fantastisk:) Slik skal en ferie være
Helt i min ånd det. Flotte bilder som
får meg til å drømme men langt bort fra
hverdagen. Kos deg videre du:)

Anonym sa...

nydelig teppe!

er vel ingen som som sier nei takk! til ferie i slike omgivelser:)og om man i tillegg både får sol og varme med i tilbudet, da kan man kaste klokka for godt.. jeg hadde ikke giddet å reise hjem igjen :)

joda, augusten kom den.. skremmende fort.. håper den byr på litt sommer her i nord, for det har vi ikke hatt i år..

kos dæ.. klem fra mæ

Randi sa...

Heia Lisbeth!!
sukk sukk.....dette haurdest berre heilt nydelgt ut!! Nyt det so lenge du kan,la dager og tid ikkje vere til besvær,kos deg godt!!
Ja det hadde jammen eg og gjort i den hengekøya,med det teppet og den puta:)))
Pute ja......ikkje lett å finne puter som passen en best...puh!!
Nyt det vidare,håper du har sol og varme !! Her er det 12 gr,overskya:o)
Ha ein fin dag....ja idag er det tirsdag 3 august;))
Seinsommarklem frå meg,Randi

Fågel Blå sa...

Jag älskar dina vackra bilder.... så fina och lilla kissen så söt!
Hoppas du får en ny fin veka!
Kram Kathrine

Simones Country Home sa...

Ååh ser ut som du har det koselig der ute ja. ;o) Hengekøye har jeg også, men får aldri tid til å ligge i den. hehe

Fine bilder.

Ha en super dag.

Klem Simone ;o)

KKvinneblogger sa...

Deilige sommerbilder :)
Apropos felles dyne og pute, tror jeg nok det skyldtes mer knapp økonomi, og dårlig utvalg av varer, enn at de var så spesielt gode venner at de absolutt måtte dele. Mor som giftet seg rett etter krigen, forteller at de måtte greie seg med én dyne fordi hun ikke greide å få tak i sengetøy til to.
Men nå kan vi altså kose oss med store putetrekk fra dengang verden så annerledes ut.

Anne (Moseplassen) sa...

så koselig en hengekøye, men pledd og puter og hage bak :)

Men du, hver sin dyne! nei veit du hva, her deler vi dyne altså. Annet skulle tatt seg ut, så ensomt da, og hvem skulle varme tærne mine?

Men hver sin pute får man jo ha...

Siw sa...

Lekkert og deilig :) quilt`en er så fiin, og jeg liker store puter - så den hengekøya ser skikkelig behagelig ut! Liker så godt bildet i fanen, med bringebær tumlende ut av en rød kopp ved ett rødt spann! Det er alltid gledelig å se innom hos deg - også blir jeg så fristet, til å være huslig, og sylte og safte og ... :) og jeg prøver, når muligheten er der, men jeg har det ikke naturlig i blodet så det koster meg mer enn mange andre. Dog, jeg prøver! Takk for fine bilder og en god dose kos :)+ at Penny-pus er så fin å se, siden jeg selv har pusekatt (som jeg savner veldig siden hun er på ferie på landet ..! men ikke har hjerte til å ta derfra enda .. ) Klem på deg!

My Dream Canvas sa...

These pictures are gorgeous. I love your blog. Hope you can stop by My Dream Canvas. I would love to connect with you. Take care Anu!
I am a follower.

Tee of Vinnord Cottage sa...

mmmm-mm... det der så ikke lite deilig ut da... ble døsig bare av titten jeg :D

Mitt hvite hus sa...

Herlig Lisbeth... så deilig med ferie---nyte dagene...

skjønne bilder...og pusen katten ja han er så skjønn....

nyt dagene videre du =)

Elzie sa...

Det såg skönt ut där i din hängmatta. Och har man semester så har man.
Hoppas du njuter idag också.
Kram Elzie

ANETTESHUS.COM sa...

Så deilig med late sommerdager, Lisbeth! Akkurat slik det skal være;) Herlige bilder!!

Ha en riktig god helg!

Klem klem
ANETTE:)