30.04.2012

Nye IKEA Åsane

Endelig får vi et splitt nytt Ikea her i Bergen, og endelig klaffet det for meg slik at jeg kunne takke ja til invitasjon, denne gangen til forhåndsvisning av nye Ikea, som åpner på onsdag og blir Norges største.
Tidlig mandag morgen suste jeg utover sammen med Emmeline. Vi var jo innmari spente på hvordan bygget og innredningen så ut, men du verden - alle drømmer innfridd. Utrolig flott er det blitt. Mange bloggere fra Bergen og omegn var invitert, og mange stilte - veldig kjekt å hilse på. *Vinker til Jill med bloggen "Fyra rom och kök".
Vi fikk nydelig frokost, og flott omvisning med innlagte små foredrag - hvilket var en artig vri. Vi fikk en presentasjon av fantastiske gode småretter en kan tilberede, samlivsekspert Frode Thuen pratet varmt om "positiv redebygging" - jada, i et parforhold handler det om å gi og ta - sørg endelig for å bli enig om hvordan dere skal ha det før dere går på Ikea. Helst også hva dere skal ha. Det er greit å være på talefot når en kommer til kassen.*smiler 
Så fikk vi en liten innføring i hvor viktig det er at soverommet fungerer som det skal, et rom hvor det blant annet bør være plass til drømmer. Drømmene skal kunne pleies, må vite. Jeg regner med at Emmeline skriver om den leksjonen, hun drømmer om natten og husker hva hun har drømt. Jeg sover som en stein, husker aldri en drøm, våkner rimelig sur - må ha kaffe, og så er jeg strålende blid. Alltid. 
Jeg fant masse inspirasjon, og sier som Jill - jeg er stygt redd den første handleturen på Ikea blir en dyr en. Ah - så mye fint!
 Tusen takk til til varehussjef Odd Rune Bjørge for et strålende opplegg, og lykke, lykke til på åpningsdagen førstkommende onsdag.

14 kommentarer:

Lobeliadamen sa...

Var der på søndag og det var ganske imponerende :-)

W

Pink lady sa...

Hei!

Så kjekt å hilse på deg i dag! Det var litt av en opplevelse å få se det nye varehuset i fred og ro.

Kjekt å finne veien til din blogg også. Jeg kommer gjerne tilbake!

Klem Pink lady

solihjartet sa...

Åå, eg gler meg!!

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydelege bilete!

Heldige er dokke (men ikkje lommeboka ;-) he-he)

God 1.mai!

liven sa...

Tenker det var flott ja!!
Kjekt med Ikea.....og er egentlig glad det ligger et stk.unna.....
Fikk slik invitasjon jeg også, men skjønte ikke helt hvorfor....hihi....

ha en fin dag Lisbeth :)

liven sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
baju muslim modis sa...

This really is wonderful article ! I simply love’d it !

Hilde sa...

Hmmm tror jeg må en tur på Ikea - riktignok i Oslo, men det blå trillebordet var riktig så flott...
Hilde

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Halloen Lisbeth!
Jag vinkar tillbaka! ;-)

Takk för sist, det var verkligen en kjekk förmiddag. Och så mye fint. Tror jag tar mig turen ut igen imorgonkväll. Det är ett par ting jag kommit på att jag bara må ha NU. Och mannen har egna planer imorgon, så han kan inte vara med och säga "nej"... Kan bli farligt!

Håper du har haft en helt strålande 1 maj. Vi har tillbringat dagen ute med hagearbeid, och jag kan säga att kroppen är helt slut nu.

Ha det gott!

Villaveien nr 1 sa...

Hei hei:)Så koselig å komme på omvisning da:) Og høre litt råd og slikt fra Thuen.

Jeg har lagt meg til som følger hos deg. Har ikke vært innom her før, men kommer gjerne igjen:)

Og så gleder jeg meg masse til å gå på IKEA. Fikk lyst å gå der nå ..

Klem Margareth

Ninja sa...

Kul med hästen som snor äpplen...

Mogis Cottage sa...

Hello Lisbeth, I love Ikea, too.
I always find something there and the quality became much better in the last years.
Since a few years we have Ikea nearby and I go shopping there very often.
Have a good start in the new week.
Love Tina

Atelier Kari sa...

Så fine bilder du tar! Den tralla kan sikkert være praktisk på atelieret mitt. Vil ha jeg også! Takk for at du deler fine tips!

Villblomsten sa...

Jeg har ikke vært der , men etter å lest innlegget ditt , så fikk jeg lyst å gå dit :-)

Nydelige puter i innlegget under :-)